Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmowy lunch to koszt

11 września 2013 | Prawo | olat

Wydatek na posiłek dla kontrahenta, którego celem jest promocja produktu czy negocjacje, to nie reprezentacja.

Wczoraj Naczelny Sąd Administracyjny wydał kolejny korzystny dla przedsiębiorców wyrok w sprawie tzw. kosztów reprezentacji. Sąd kasacyjny znów uznał, że wydatki na posiłek w restauracji w związku ze spotkaniem biznesowym nie są reprezentacją. W związku z tym są dla podatnika kosztem.

Jak podkreślił NSA, reprezentacją nie jest ani promocja produktu, a nie prowadzenie negocjacji. Istotnym argumentem za korzystnym dla spółki rozstrzygnięciem był wyrok NSA z 17 czerwca 2013 r. (sygn. II FSK 702/11) wydany w siedmioosobowym składzie. Zgodnie z jego tezą tylko wydatki na zakup usług gastronomicznych, których jedynym celem jest tworzenie lub poprawa wizerunku firmy na zewnątrz, podlegają wyłączeniu z kosztów jako reprezentacja. Wyrok jest prawomocny.

sygnatura akt: II FSK 2019/13

Wydanie: 9636

Wydanie: 9636

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament